Knihy: prosinec 2015

31. srpna 2016 v 15:51 | Vendula Kreplová |  Kulturní koutek
I v době zkouškového se našel čas na čtení. Za prosinec jsem zvládla přelouskat devět knih. :) Dejte vědět, pokud některou z nich znáte či vás zaujala.

Four
autorka: Veronica Roth
počet stran: 285

Sbírka několika povídek vyprávěných z pohledu Tobiase "Čtyřky" z divergentní ságy. Tobias je mnohem vděčnějším hlavním hrdinou než panovačná a nesnesitelná Tris. Není proto divu, že se mi povídky líbily mnohem víc než celá sága. Tobiasův náhled na svět je fascinující, nečtenářům ságy sice mnoho neřekne, ale ostatním nabídne pozornosti hodný pohled na životní události, které formovaly osobnost tohoto zajímavého člověka.

Stíny
autorka: Richelle Mead
rok vydání: 2013
počet stran: 300
série: pátý díl série Sukuba

Nejslabší díl ságy Sukuba, kde se takřka nic nestane. Georgia je uvězněna, vzpomíná na minulost… a takto pořád dokola. K dalšímu čtení mě nutilo pouze vědomí, že následující díl bude poslední.

Sladká jak krev
autorka: Petra Neomillnerová
rok vydání: 2007
počet stran: 234
série: první díl série Tina Salo

Již několikátý re-reading prvního dílu série o upírce Tině Salo. Petra Neomillnerová prostě psát umí, a i počtvrté nebo pokolikáté jsem knihu vlastně četla, je to pořád mrazivé, černě humorné, napínavé a inteligentně napsané dílo. Bravo.

Kouř a zrcadla
autor: Neil Gaiman
rok vydání: 2003
počet stran: 276

Kvalita povídek je nevyvážená, některé jsou výborné, jiné mi příliš nesedly, Gaimanova poezie šla mimo mě úplně (možná je to překladem), ale těch pár skvostů, které se v knížce našly, by byla velká škoda opomenout. Nejvíc na mě zapůsobily tyto příběhy: Jezírko se zlatými rybkami a jiné příběhy (nostalgická vzpomínka na starý Hollywood, jehož časy dávno odvál vítr), Hledám dívku (o dívce, které je stále devatenáct… a nikdy s vámi nezůstane), Můžeme to pro vás zařídit ve velkém (konec lidstva trochu jinak aneb dejte si zatracený pozor na to, co si přejete) a Sníh, zrcadlo, jablka (můžu vám zaručit, že po přečtení této vynikající povídky se na pohádku o Sněhurce už nikdy nebudete dívat stejnýma očima). Gaimanova fantazie je bezbřehá, v této povídkové sbírce jsem si to znovu ověřila, a už se nemůžu dočkat, až zase nějakou vydá.

Odhalená
autorka: Richelle Mead
rok vydání: 2013
počet stran: 256
série: šestý díl série Sukuba

Finální díl ságy Sukuba. Co na to říct… bylo to sladké jako cukrkandl, do značné míry předvídatelné, ale zároveň lepší než minulý díl. Navíc hrdinové si přece jenom ten happyend po všech útrapách, kterými si prošli, zasloužili, tak proč jim ho neposkytnout? Důstojné, byť nikterak výjimečné ukončení.

Podivné město
autor: Ransom Riggs
počet stran: 432
série: druhý díl série Sirotčinec slečny Peregrinové

Druhý díl příběhu o podivných dětech ze sirotčince slečny Peregrinové není tak vydařený jako první. Částečně je to kvůli ztrátě kouzla z nepoznaného, které bylo tak výrazné v prvním díle a v pokračování absentuje. Kniha má své silné momenty, ale v některých pasážích se táhne a výsledný dojem z ní je poněkud rozpačitý a neurčitý. Ani doprovodné fotografie, které byly jedním z největších kladů prvního dílu, tentokrát nepomáhají dokreslit patřičnou atmosféru. Závěrečnou část Knihovna duší si nicméně přečtu.

Doušek věčnosti
autorka: Petra Neomillnerová
rok vydání: 2008
počet stran: 238
série: druhý díl série Tina Salo

Tina je sympatická hrdinka (sympatická ve smyslu, že vás baví o ní číst, ne že by vám nutně musela být sympatická), ale váš postoj k tomuto dílu se bude odvíjet přímo úměrně tomu, jak moc ne/máte rádi vlkodlaky. Já je zrovna dvakrát nemusím, a tak pro mě v sérii o Tině Salo druhý díl představuje spíš slabší kousek, jakkoliv se stylu autorky nedá nic moc vytknout.

Lovci
autor: František Kotleta
rok vydání: 2015
počet stran: 305

Superhrdinský román odehrávající se v Praze. Rozumíte? SUPERHRDINOVÉ u nás! Jenže to má háček, superhrdinové jsou sice super, ale hrdinové už moc ne. Naštěstí se o ně "postará" hlavní hrdina, který je drsňák až na půdu, hláškuje a bojuje… Tohle mi prostě sedlo, svižné, napínavé, zábavné a s kulometným tempem, které vám nedá vydechnout. Navíc Praha roku 2050 má své kouzlo, i když žít bych v ní asi nechtěla (přečtěte si tu knihu a pochopíte proč :).

Ve stínu černých ptáků
autorka: Cat Winters
počet stran: 352

Má to být young adult, ale myslím, že si ji bez újmy na zdraví mohou přečíst i dospělejší čtenáři. Vlastně bych jim to doporučila, protože: a) děj se odehrává během první světové války, takže je kniha řádně depresivní a pochmurná, b) hlavní hrdinka navzdory mládí není žádná přihlouplá pubertální hlupačka, c) kniha dokáže vývojem děje překvapit, d) ústřední romance je popsána natolik sugestivně a procítěně, že Stephenovi a hlavní hrdince Mary začnete držet palce a přát jim vše nejlepší… o to je pak drtivější závěr knihy. Tohle se prostě povedlo, YA, ne YA.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.